Vaddå dödligt vapen??

Jo så vart det, det här med säkerhetskontrollen på flygplatsen. Det går ALDRIG bra det där. Björn får skämmas varje gång så det var tur att jag fick det tidiga flyget idag och fick gå själv.. Tror det ligger i släkten.. Kommer ihåg sist när vi var på Mallorca då säkerhetsvakterna kom rusande och skulle golva farsan eller nåt för han hade glömt en mobil i fickan som de inte hittade och stora larmet gick när han passerade kontrollen. Suck.

Första gången nu upp till Stockholm var man lite småstressig från början då det var nya rutiner, och jag är ingen van flygresenär direkt. Och inte blev det bättre när de vägrade släppa igenom mig pga min nyckelknippa.  Som man ska så lade jag av allt man ska i de små baljorna som går genom röntgenmaskinen, så ock mina nycklar. Då kallar kontrollanten hispigt på vaktstyrkan och börjar hojta nåt om ammunition! Som om jag skulle smuggla ammunition!? Fattar de inte att folk har olika intressen och de ofta representerade i nyckelknippor? Men det fanns ingen förstålese för att jag hade en tom patron i knippan. Förlängd 7 mm jaktammunition som jag själv skjutit och sedan har det av den tomma hylsan och spetsen från en ny patron blivit ihoplödat till ett mycket fint minne med stort sentimentalt värde. 

Jag förklarade hela förfarandet flera gånger, men det hjälpte föga. Kön växte, och vakterna vägrade släppa igenom mig och Björn stod bredvid och skällde att jag skulle lämna den ifrån mig. ALDRIG i livet! Jag lämnade rubb och stubb utom min hylsa och rusade tillbaka där jag kom ifrån, ut genom incheckningen igen. Hittade info disken snabbt som f*n och lyckades posta den till mig själv, stressad och irriterad som få. Sedan när jag skulle in igen vid incheckningen kom jag på att mitt boardingkort låg vid min väska och jacka vid säkerhetskontrollen längre fram. Vad gör man??

Så idag hade de tydligen beslutat sig för att man inte fick ha väska "i väska" så det var bara att försöka få upp necessären från botten av ryggsäcken. Och ovan den låg en massa trosor och behåar som jag fick dra upp.. Typ; HÄR! Håll detta! till kontrollanten. Och kön växte.. Igen. Medans jag lite stressad strödde underkläder överallt. Som sagt, skönt att jag var själv denna gång åtminstone!



Se, den är väl inte så farlig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0