Inryckningsveckan

Efter en vecka på HRC och övernattning i sletna och  iskalla K1 så vart det äntligen dags för inryck på Livgardet. Veckans fasa var inte alla vaccinationssprutor mot rabies och allt annat värdsligt skit. Det var det grymma fälttestet.. Men det överlevdes det med och över lag var det en rolig vecka med praktiska utbildningar vilket jag tycker om!

Veckans överraskning kom när jag äntrade vapenvårdslokalen för Ak5 utbildning. Vem står inte där och flinar, om inte en gammal fänrik från förr!! Blev smått överrumplad och svor högt, samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta. Här är man i stockholm och nock fan ska man bli förföljd dit! Ingenstans slipper man de där fänrikarna.. Men det var rätt kul samtidigt, för saknaden från Kvarn har varit enormt stor och det var trevligt att få gå under en av fänrikarna igen en hel vecka. Och det säger inte LITE. Hade dock nytta av vår relation när det blev beslutat att jag och en del andra inte skulle få nån pistol pga besparingar och därmed ingen utbildning heller. Då det visade sig att fänriken skulle hålla i utbildningen så vart det  bara att fråga snällt och sedan glida in i raden bland de andra tursamma! Så kul!!

Under veckan var det också täthetsprov skyddsmask i gaskammaren och olika brandövningar. Fänriken skötte den liggande dockan. På hans station ställde jag mig strategiskt först i kön - vilket gör det lättast att släcka, då dockan inte blivit varm än och inte har så mkt bensin på sig. Fänriken flinade så där lite elakt som bara fänriken kan och bytte medvetet håll på kön så att jag hamnade sist. Anmärkte på att det var med flit det där, och han svarade med att jag minsann skulle få det extra svårt! När det sen äntligen blev min tur så tittade han på mig, flinade ännu mer, och dränkte sedan in dockan i bensin från topp till tå. Och vid det laget var den uppvärmd så pass att den självantände. Var så god Zahn!! Tack Fänrik..











Kommentarer
Postat av: Magnus

Jaja... Det kan ju inte löna sig att smöra alltid ;-)

2010-09-23 @ 11:11:41
URL: http://blogg.mhn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0