Dumma stockholmare?

Har tid över på Arlanda innan bussen går till Livgardet. Massor av tid då det mer passande flyget rent tidsmässigt  var fullt såklart. (Tur jag har min dator!) Så nu har jag botaniserat och fått koll på alla affärer och små shops som finns här runtomkring på vänteavdelningen. Det de har genmensamt är att det är dyrt!! Jag som tänkte fika blir lite snål när en biscotti kostar 30 spänn och dricka till 40. En skorpa liksom.. Det blir man inte ens mätt på.

Men jag har åtminstone kommit till insikt om att Stockholmare nog är dumma (några åtminstone..),  så nåt har jag fått ut av denna väntan. En kille från en livsmedelsbutik haffade mig när jag gick förbi och ville presentera sitt utbud. Han hade massor med varor som jag kunde köpa med och ge bort i present.

Bland annat ekologiska Spirulina alger för 250 spänn (!) burken. SJUKT ju! Vem fan köper det? Om jag nu skulle köpa nåt ätbart på burk för 250:- så skulle det definitivt inte vara en massa slibbiga alger som luktar akvarie när man blött upp dem i morgonjuicen eller dylikt. Jag skulle däremot betala 250 spänn för att slippa dricka skiten. Ge bort!? Ja då antar jag att det är en affär med presenter man ger bort till folk man inte tycker om.. Kan nog tänka mig ett eller två gamla befäl jag gladeligen skulle tvångsmata med alger :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0