Som sagt.. URdumma Stockholmare..

Ännu en ENORM bekräftelse på mina fördomar.. dags för dem att börja jobba för att bevisa morsatsen.
Skulle till Karlberg för testledarutbildning FM FysS. Då vi fick köra i ottan innan matslen öppnade, så åkte vi inom McDonalds någonstans i Stockholm för snabb (urdålig..) frukost i brist på annat. Jag väljer en egg McMuffinmeny bestående av:

1 st EggMcmuffin (nån bulle med ägg i)
1 st yoggi
1 st Tropicana juice
1 st kopp kaffe.
Kostnad 35 Kronor!

Men då jag inte dricker kaffe så säger jag att jag vill ha den menyn men att de kan behålla kaffet. Vettigast eller hur? MEN NÄÄÄÄ.. tydligen inte. Jag betalar och inser sedan att jag betalt 36:-. Gör absolut inget, men jag undrar om de skrivit fel på skylten där det står 35:-

Killen i kassan svarar att det inte längre är en meny jag har valt då jag inte vill ha kaffet utan att jag måste betala sakerna var för sig och det blir då 36 Kronor.. Jag svarar att jag visst vill ha menyn men det är slöseri att hälla upp kaffet då jag inte dricker det så de kan behålla det till nästa kund och således spara både kaffe och miljön.  Men NEJ.. se det gick inte. "För det är ju faktiskt ingen meny längre då jag inte tar kaffet" blir jag bestämt meddelad.

Jag ska inte berätta hur arg jag blev men han vägrade att ge sig. Tur för killen att där var en disk emellan. Visst 1 kronan är inget att bråka om men principen är värd allt bråk i världen tycker jag - helt otroligt vilket korkat resonemang! Sitter här och blir arg igen nu! VAFAN! Skulle jag ha beställt kaffet för att sedan hälla ut det?!  




Kommentarer
Postat av: Thosse

Tyckte du gjorde helt rätt!!

2010-11-02 @ 15:21:21
URL: http://hundarochhundhar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0