Hur man nästan lägger en pizza på löparbanan?

Jo man satsar 250% och fullt ös trots att man inte gjort någon som helst fysisk aktivitet på typ 4 veckor. Så typiskt mig och mina prestationskrav.. Kämpade som ett djur för att inte lägga upp middagen rakt över den nya löparbanan i östervångsparken efter ett par intervallpass. Fy fan...

Har inte tränat sedan jag muckade i Kvarn så jag får skylla mig själv. Men jag hade ju kunnat börja lite lungt vilket var planen men se det gick inte. Vilket jag också borde ha kunnat räkna ut med röven och en bit krita. T.o.m utan kritan! Kanske därför det har tagit ett tag för mig att motivera mig själv. Det brukar tyvärr bli allt eller inget när jag ska starta något, vilket faktiskt inte alltid är ett bra motto att följa. Nu har det tydligen varit "inget" alldeles för länge för mig att re ut "allt". Att jag aldrig lär mig. Jag är min egen motivationsdödare. 

Löpning är dessutom den motionsform som ligger längst ner på listan men så många alternativ med sabbade handleder finns det inte.. Så varje kväll när jag har tänkt ta tag i träningen igen (jag som normalt sett är träningsnarkoman - vad är detta liksom??) så har Ben & Jerry övertalat mig att stanna hemma istället. Sedan har jag iofs haft lite att ta igen hemmavid sedan jag kom hem så jag har inte gått sysslolös direkt. Men nu är det dags! Utan tvekan!! Men jag bör ju göra det utan att besudla den fina löparbanan med mindre trevliga saker ur mitt inre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0