En kvällsrunda

Kvällens löparrunda gick riktigt bra! Tredje gången gillt sedan min "fysvila" och distanslöpning i lagom behaglig takt. Det var faktisk riktigt skönt och det kändes som om jag hade kunnat fortsätta ett bra tag till. Men nu har jag fått ett upptrappningsschema av Magnus, en kollega som har full koll på det här med löpning. Så nu ska jag faktiskt följa det tänkte jag och inte ösa på i 150% så jag tröttnar och sliter ut mig. Kan jag dessutom göra rundan till en trevlig upplevelse så lär det ju bli bättre resultat i längden då det motiverar att fortsätta komma ut om kvällarna och bygga upp konditionen än att hoppa över och välja ett gympass ist.

Jag stannade efter 5 minuters löpning, efter Magnus direktiv, och stretchade kroppen vid koloniområdet Sommarfrid  och jag tror att det gjorde stor skillnad på den fortsatta löpningen. Det var underbart vackert vid rapsfälten där jag stannade till. Tog en lite suddig bild med mobilen men det ger ändå en fingervisning om hur härligt det faktiskt var på passet ikväll. Det verkar som om det faktiskt börjar lossna lite, det här med löpning, när jag drar ner prestationskraven lite ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0