Bröllopet alla tjatar om..

Vilket jäkla tjat om det här bröllopet.. och jag fortsätter lite till! Tur man inte tittade på TV för då hade man väl fastnat där som hypnotiserad i ett halvt dygn som resten av svenska folket och kollat in stela leende och strama vinkningar tills ögonen gick i kors. Jag är mer tidseffektiv - jag körde aftonbladets variant igårkväll: Hela bröllopet på 6 minuter!! Skitbra! Och jag tror inte att jag missat nåt viktigt på de där 6 minutrarna som de hade klippt ihop! Som sagt - det gäller att vara tidseffektiv!

Vad jag kom fram till har jag summerat i ett par punkter nedan:

* Victoria måste ha köpt olagliga bantningspiller på internet före bröllopet med tanke på hur mkt hon bantat ner sig till den stora dagen. Har förstått att det är ngt alla brudar verkar eftersträva men man behöver ju inte gå till överdrift. Stackaren riskerar att svälla upp 10 kg på smekmånaden nu ju och hur kul är det på en skala? 

* Om man inte vill kunna klara sig själv utan tycker om att vara hjälplös och hindrad så ska man välja att ha 5 meter släp på brudklänningen så att man måste ha med två till tre välklädda assistenter för att kunna ta sig någonstans eller röra sig på ngt håll utan att trassla in sig och snubbla. Skumt val det där.. MEN i övrigt var det en mycket vacker klänning och hon var mycket fin i den!

* Daniel som jag alltid tyckt ser läskig ut i sina glasögon (faktiskt ger han mig seriemördarkänsla.. men det kan vara jag som är känslig...) är ju faktiskt rätt trevlig verkar det som och ska ha stort credit för ha kunnat ge ett sådnat tal han faktiskt gav trots den enorma press han hade på sig. Inte nog med att tala inför sin brud och familj och lyckas få allt rätt men här var det hela sveriges överklass, vår kung och drottning, kungahus från fjärran länder och inte minst HELA JÄKLA sverige! Imponerande!! Men han ser fortfarande ut som en seriemördare.. 

* De såg faktiskt ärligt lyckliga och älskande ut mot varandra. Det är ändå det viktigaste och det känns skönt att det är de premisserna som även våra kungabarn kan utgå ifrån när det gäller val av partner. Det gör mig glad. Ingen ska förunnas riktig kärlek..



Bild lånad från www.aftonbladet.se


Kommentarer
Postat av: Alex

Klockrent inlägg!! Håller med om tjatet! Det tar fortfarande upp första sidorna i varenda tidning... suck! Och uttrycket "seriemördare" är sååå SANT!!!



Ha det bäst!

2010-06-23 @ 11:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0