Allas vår Astrid Lindgren!

Jag är en obotlig Astrid Lindgren sucker, som den småskollärare jag är, och skulle vilja ha alla hennes filmer på DVD. Där är ju en del så man borde börja samla. Men jag kan aldrig bestämma mig för vilken jag ska börja med och har därför inte så många alls. Jag har dessutom tänkt att det säkert kommer ut boxar eller nåt så man kan "samköpa" ett par stycken. Precis som pippifilmerna (tv-serierna). Den boxen står fint i bokhyllan. Vem vill inte ha pippiavsnitten hemma liksom? Det är ju Pippi!! 

Men nu finns det en Astrid Lindgrenbox ute!!! Problemet, eller hur man nu ska se det.. är att det är en box för typ nästan alla hennes filmer. Superbra iofs, men det kostar därefter... 2500:- riksdaler!  Men vill ha det vill jag!!

Fick en syrlig kommentar om att "Vad fan ska du med det - du har ju inga ungar ju" (Underbyggt: så jäkla onödigt och tramsigt..). Men OCH??!






Innehåll:

Alla vi barn i Bullerbyn
Mer om oss barn i Bullerbyn
Bröderna Lejonhjärta
Emil i Lönneberga
Emil och griseknoen
Nya hyss av Emil i Lönneberga
Kalle Blomkvist - Mästerdetektiven lever farligt
Kalle Blomkvist och Rasmus
Karlsson på taket
Lotta på Bråkmakargatan
Lotta flyttar hemifrån
Madicken på Junibacken
Du är inte klok Madicken
Nils Karlsson pyssling
Peter och Petra
Pippi Långstrump på de sju haven
På rymmen med Pippi Långstrump
Rasmus på luffen
Ronja Rövardotter - Den långa versionen
Skrållan, Ruskprick & Knorrhane
Tjorven, Båtsman och Moses
Tjorven och Mysak
Tjorven och Skrållan
Astrid Lindgrens Jul
+ bonusdisk - Astrid Lindgrens visor & skillingtryck



VILL HA!!!!


Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Äh, man behöver inga ungar för att köpa sånt där :) Och 2500 var väl kanske inte så farligt ändå med tanke på hur mycket boxen innehåller :)

2010-06-18 @ 12:48:57
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0