Valborg idag tydligen?!

Känns som vilken annan fredag som helst. Men med lite extra mys. Lunchade hemma hos min goa farmor som bor strax söder om vårt koloniområde. Hon bjöd på kycklinglever i löksås med ris och lingon. Ingen annan i familjen eller släkten äter det så hon och jag brukar träffas med jämna mellanrum och festa till det lite. Det är supergott! De andra tycker däremot att vi är jätteäckliga och vill inte vara med, haha!  Jag tillagade själv kycklinglever när jag ff bodde hemma en gång och det blev en himla os som spred sig och det luktade lever i hela huset... Alla satt till sist och klöktes till höger och vänster och sedan blev jag förbjuden att någonsin laga till lever hemma igen. Tur att jag har min lilla farmor!!

Efter lunchen blev det trots det tråkiga vädret en tur till kolonin där de sista potatisarna blev nerpetade och lite smultronplantor runtflyttade. Vissa saker växer alleredan så det knakar! Rabarbern har slagit ut för fullt och jag kan snart börja göra en massa pajer att ge bort. Är inte själv så förtjust i paj men har man rabarber så får man ju göra nåt med dem! Om inte annat så är de hemskt granna att titta på som växter!




Valborgsmys 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0