Störd nattsömn..

Att ha katt måste vara som att vara småbarnsförälder under nätterna.  Tror jag har blivit väckt sex gånger i natt av min ena katt och då har det varit en bra natt. Ska hon inte knuffa ner läppsylet på golvet och spela fotboll med det så ska hon gräva under min kudde eller välta ner mobilen så att jag ska vara tvungen att ta upp den innan den blir uppäten eller nåt.

Nästa gång vaknar man över att katten står mitt på magen och trampar rundor och återkommer som en jojo med jäkligt bra elasticitet när man slänger bort henne. Nästa gång igen har man en kall blöt katt-tunga än här och än där.. Låter kanske mysigt men det är jäkligt strävt att få en ettrig katt-tunga på ögonlock och näsa och med samma jojoeffekt när man försöker vara ifred och ligger och sover. Inte särskilt fräscht heller.. Frågan är om jag inte sov bättre i logementet som jag delade med sex snarkandes grabbar..




Simons cat - en favorit!


En "bildlig" beskrivning av livet med två katter från ett tidigare inlägg i höstas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0