St Marcus vinkällare!

Finns det ett mysigare och goare ställe att äta på i Malmö? NÄ. Vilken god buffé! Mmmmmmmm.. I lördags fick jag äran att besöka stället (igen..) tillsammans med Gabbe och Helene. Vi hade supermysigt och trevligt där nere i källaren tills Helene blev så varm av alla värmeljus att vi fick ut och gå en runda på gemytliga gamla torg med alla uteserveringar istället. Sedan kom vår privata taxichaufför och hämtade oss (a.k.a jultomten)Märks att man inte är 20 längre.. jag blev snurrig på en enda fördrink. Och nattlivet har blivit lite lugnare; girls night out tog slut klockan 23.00, haha!

På det här stället är det ganska hög service och det går fint till så det står härligt till.. Roligaste var när vi beställde dricka till maten. Gabbe får en skvätt vin i glaset att provsmaka och tjejen som serverar frågar om hon kan tänka sig ett helt glas? Javisst. Sen är det Helens tur fast med ett annat vin. Kan hon också tänka sig ett helt glas?
"Naaaj för faaan! Jag tar hela flaskan!!" Jag skrattade så jag höll på att dö!




Gabbe med sitt glas vin



Helene med hela sin flaska rödvin..



Och Denise med munnen full av mat som vanligt.. Inget vin här inte!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0