I en annan del av Norrköping

Ja, då sitter man här på jänvägscaféet i Norrköping med en riktigt sliskig och halvtaskig kebabtallrik framför sig. Borde veta bättre. Det ser alltid så gott ut på bilderna och jag lyckas gå på den där varje gång.. Har en glassbox framför mig så jag tror att jag ska botanisera i den boxen istället om en stund och se om jag hittar Ben & Jerrys nya Peanut cookie dough. Det är  åtminstone ett säkert kort. Så är jag garanterad ett par goda timmars sömn me när sockeruset drar blodsockret i botten lagom tills när jag har bordat tåget.

(På tåget) Känner mig som en riktig luffare idag. Ganska äcklig faktiskt. Sitter i de kläder jag sov i inatt och med håret på ända och gårdagens mascara kvar. Så blir det när man har bagaget på ett ställe och sov på ett annat och jäkligt dåligt lokalsinne :) Och en Sjöholm som inte återfanns hemma eller svarade mobilen när jag väl hittade dit. Men jag fick mitt bagage till slut efter att ha funderat på inbrott ett tag och hann till tåget i god tid. Men inte en chans att jag tar fram tandkrämen på en offentlig snusktoalett så jag får istället kompensera min bristande tandborstning med ett tuggummi ur en överbliven grönpåse istället. 

Som sagt, lite halväcklig.. men det är lika gott åt kärringen bredvid som tog min fönsterplats. Hade bokat särskilt den platsen då jag har förmågan att somna gott och sedan kasa ut halvvägs hängande i gången om jag har gångplats. Och så kul är det inte att få folks rumpor i huvudet när de passerar förbi. Men jag orkar faktiskt inte bråka idag.. tycker att jag har skällt tillräckligt de senaste tre månaderna så denna får passera. Jag får hålla mig vaken och surfa istället. Är dock helt slut efter att ha asat 3 månaders Kvarnpackning genom Norrköping. Förstår inte hur jag fått plats i skåpet eller varför jag inte tog hem lite saker under sista permissionen?? Det var nästan så att jag hade förtjänat ytterligare en basker när jag väl kom fram till stationen..

Gårdagen blev ganska städad. För min del åtminstone. Den yngre generationen gjorde det de är duktiga på, dricka förmycket och bli pinsamma medans några av oss "tråkiga" drog oss undan till ett lugnare ställe för en aning mer kultiverade samtal än: Whheeeeey, jag är Sooooldaaat och jag har muckaaaat!!!! Fy fan vad jag är braaaa! Jag är såååå häftig.. wheeey!! Avdelning frammåt mot baaaren!!! and so on.. (Har fått morgonrapport av Björk). Antar att jag och några till nu är klassificerade som kandidater till dansbandsfärjan eller hemmakväll med så ska det låta,  av de andra i plutonen.. Well.. så är det..


Kommentarer
Postat av: Kn Pär

Jag skickar ner en basker till! hahaha

2010-04-17 @ 20:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0