Ännu mer kul för oss som var där!

Jag har som sagt haft 3 månader med konstant skratt! Men ett av de roligaste ögonblicken var på "muck"-kvällen när en viss Lt blev brutalt dissad av ett blockmongo!
Vi står lite avsides för att övervaka när den värsta fyllegruppen i plutonen passerar en bit ifrån på väg in till krogen och för ett himla liv. En kille stannar till vid oss och talar om för oss att vi inte behöver vara rädda - det är bara Djurgårdare..
 
Ehhhh.. Löjtnanten försöker då förklara att det är inga "Djurgårdare" utan en gäng trevliga grabbar som har muckat precis och nu festar till det lite och han kan gå i god för det som deras Löjtnant. Killen börjar då klaga över att han minsann inte fick göra lumpen, varför och  bla, bla, bla.. Löjtnanten håller ställningarna och svarar artigt och korrekt medans jag har svårt att hålla mig för skratt när vi inser att vi stött på ett blockmongo. Sedan börjar killen ifrågasätta Löjtnanten och menar på att Löjtnanten verkligen inte ser ut som en Löjtnant. Denna damen kan ju givetvis inte låta bli att fråga honom hur en löjtnant ska vara då?

Ja, han ska ju vara tydlig, hård och bestämd, säger killen. Och så ska han ha god fysik.. Han fortsätter prata om allt det Löjtnanten tydligen inte är men vid detta laget hör inte jag mera för jag står dubbelvikt av skratt.. och skrattar tyvärr så högt att jag röjer vår "övervakning". Nåja.. det var värt det! Löjtnantens min var oslagbar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0