Jävla lasagne...

Har ätit den mest misslyckade lasagnen någonsin... suck..  Två dagar dessutom, för kasta mat gör man inte. Stod och slavade i nästan två timmar för att få rätt på det så blev det bara skit. Blev lite småsur faktiskt... eller snarare besviken. Björn ville inte äta den alls men jag tvingade honom.

Som vanligt stämmer inte de här recepten på paketen utan man måste tydligen göra på känn för att få det bra och alltid ha dubbelt med fyllning än vad som står i receptet. Följde till punkt och pricka men sedan så räckte såklart inte köttfärsen eller såsen till den mängd plattor man skulle ha så det blev GANSKA glest med kött och sås. Det gjorde att  plattorna inte blev mjuka utan snarare hårda och brunbrända. I mitteln var den väl iofs ok även om den var lite seg. Det positiva är ju att det blev en diet-lasagne typ och nu har jag ätit ungsgrillad okokt pasta för första gången - alltid spännande att prova nåt nytt!

Och jag måste säga att smaken var faktiskt god trots tuggmotståndet så jag får väl bara göra om det igen och ta mindre antal plattor. Får kanske gå i skola hos svärmor först!



Kolla kanterna..sånt mög alltså..

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gumman lilla.. jag ska en dag skicka ett mail till dig hur man gör en supergod ENKEL lasagne som du inte kan misslyckas med! =) Kram

2009-06-06 @ 15:35:36
Postat av: Denise Zahn

Jättesnällt så länge det inte är nån sådan "färdigmix" för det är så onyttigt.. :)

2009-06-06 @ 23:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0