Träningsprogram för januari

Har ju lagt på mig några onödiga kilon och ska jag dessutom visa mig i bikini om två månader så tänkte jag ta i med hårdhandskarna nu i januari och se till att börja träna ordentligt och äta bra igen. Tänkte lägga till ett träningspass i veckan och få lite mer variation och satsa mer på kortare men explosiva styrkepass och lite längre och varierande fettförbränningspass. Har tänkt mig något i denna stilen för januari månad sedan är det dags för skifte:

Mån: Fettförbränning 1timme - promenad 6.4 km/h i lutning
          Styrketräning 1 timme - Rygg uppe & nere

Tis: Fettförbränning 1 timme- cykling 30 min + 30 min annat
        Styrketräning 1 timme -  Bröst & mage

Ons: CORE 1 timme
          Fettförbränning 30 min - cardiovaskulär träning (typ crosstrainern)

Tors: Fettförbränning 1 timme - 30 min cykling + 30 min annat
          Styrketräning 1 timme - Axlar, biceps & triceps

Fre: Vila

Lör: Fettförbränning 1 timme - promenad 6.4 km/h i lutning
        Styrketräning 45 min Ben & rumpa

Sön: Vila

Gällande maten så ska jag sikta på proteinrik mat och mera grönsaker och frukt. Jag ska även jobba på att äta mer långsamma kolhydrater för att få en jämn balans på blodsockernivån som jag är duktig på att låta gå i botten. Läsken ska reduceras till endast helg. Även om det är light så tror jag inte min kropp mår bra av det varje dag och min trandläkare kommer att bli överlycklig! Ska satsa mer på att äta stabilare och näringsrikare frukost dvs mer fullkorn!

Återkommer med matdagbok när jag väl är på G ordentligt. Ska bli spännande att se om jag går ner något på detta schemat! Min erfarenhet säger nej då min kropp är oerhört trög men jag ska prova. Har gjort en mätning på vatten/fett och muskelförhållanden i kroppen och det ska bli spännande att jämföra med en ny mätning efter 8 veckor på mitt nya schema! Tänkte även investera i en bok som ger lite tips på olika styrkeövningar då det lätt blir att man kör samma övningar alltid. Har läst boken nedan riktad till män vilken var mycket bra och såg nu att det finns en speciellt till kvinnor med av samma författare! Must have!!


Kommentarer
Postat av: Christian S."Light"

Ska bli intressant att följa med och se dina resultat...jag började min diet igår...12 veckor ska den vara och 10 kg ska tappas..och musklerna skall behållas!!

2009-01-03 @ 20:53:29
URL: http://www.christiansvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0