Lördagsmys!

Idag följde Björn med till Oasen och tränade lite. Efteråt stod han och kromade sig i spegeln... (han är som jag som tror att jag är smalare efter en dags dietande och tycker att han har blivit mycket större efter ett enda träningspass!) Jag gick förbi och kromade mig lite jag med när han tittar på min mage och uttrycker: "Jag ser ju dina magrutor! De syns genom tröjan!" Och så räknade han "1, 2, 3, 4 rutor ju!" Lite smickrande men jag var tvungen och tala om den bistra sanningen för honom: "Älskling - det är inga magrutor...det är bilringar..." 

Efter träningen hade vi tänkt tapetsera om i vardagsrummet men vi orkade inte.. jag var så trött så jag lade mig och sov en stund istället. Jag blev bara glad att inte Björn heller kände för att tapetsera för det känns inte som att det kommer att gå så speciellt bra.. Som vissa av er vet så lutade sig en viss Björn "klumpedump" Toth på en hög ljusstake på nyår och spillde stearin längs väggen i vardagsrummet.

Sen skulle han ju "fixa det" dagen efter och det slutade med att väggen såg 10 gånger värre ut än den gjorde från början. Fläckarna växte i kvadrat av någon konstig anledning trots att Björn endast använde "välkända husmorsknep". Det ser förjäkligt ut så nu ska vi alltså tapetsera om på väggen istället och jag undrar hur det kommer att sluta. Massförstörelse av Trelleborgshems egendom gånger 100?

Foto: Linda Griffin  http://lindasdagar.blogg.se
Lånad bild av Linda Griffin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0