Lagom är bäst!

Det är sååå skönt att vara ledig och lat och jag vill INTE tillbaka till jobbet. Hur ska jag orka det?? För när jag är ledig blir jag sådär riktigt lat och slö och kan inte tänka mig  att gå upp tidigt överhuvudtaget. Jag svänger på allt. Matrutinerna åker i sopsäcken och jag vet inte ens vad frukost är längre. Mina sovtider blir väldigt märkliga. Är tydligen nattmänniska och är jag ledig mer än tre dagar i rad  så ställer jag om nattklockan helt. Då går jag och lägger mig 03.00 varje natt och går inte upp förrän vid 11-11.30. Vilket gör att ett vanligt arbetsliv känns helt otänkbart.

Men samtidigt så längtar jag tillbaka till det vanliga livet med rutiner, känna fredagsglädje efter en arbetsvecka. Normala och regelbunda måltider och vanliga träningsstunder. Just nu är allt jag kan tänka på Gymmet och jag känner mig rastlös. Jag längtar efter mina vanliga träningsrutiner.. Så därför är det ändå skönt att ledigheten snart är över hur mycket jag än uppskattar den.

Dessutom ska jag och Björn resa iväg en vecka sista minuten runt v 9 har vi bestämt och då har vi något skönt att se fram emot i vintermörkret. Vi vill ha sol, bad och värme så det är väl canarieöarna som gäller. Sist var vi på Fuerte ventura och där var jättevackert och underbart skönt. Lite blåsigt dock men underbara monstervågor att leka i. Men nu vill vi prova något nytt. Någon som har nåt bra tips?


     

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh så ljuvligt!! Wish I could come =)

2009-01-03 @ 09:12:33
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0