Sommarkurser 2009

Nu har katalogen för försvarsutbildarnas sommarkurser kommit! Där var tyvärr inte sååå mkt att välja mellan men jag ska nog hitta något ändå. Vill gå en CBRN-kurs men de har bara den i Falsterbo vilket är synd för det är så nära.. hade varit roligare att komma iväg lite längre bort  och sett lite av Sverige. Fördelen är att man kan åka hem om och träna på kvällarna man inte har kvällstjänstgöring.

Sen tror jag att jag nog ska söka Internationella uppdrag stabstjänst med.. en annan variant på förberedande kurs inför utlandstjänstgöring som jag gick förra sommaren. Den går sorgligt nog med i Falsterbo.. Men man vet att man får gott käk iaf! Min vän Helena P´s kille Marcus sköter köket och sist blev jag ganska rund och go på bara en vecka. Vilken mat!Och ändå slopade jag fikan mellan maträtterna!!

Tobbe på gymmet hade med fått katalogen och vart nog lite intresserad han med. Ska kolla vilka kurser han vill gå. Alltid kul att gå med nån man känner även om man är där för att träffa och lära känna nya vänner! Sist lyckades jag vara den enda skåningen i vår kurs OCH den enda tjejen med. Snacka om att man stack ut.. Där var flera kurser samtidigt men totalt tre andra tjejer, och är man annorlunda så lovar jag att folk tittar. Tyvärr.. Är rätt jobbigt att hela tiden bli bedömd och granskad vad man säger och gör. De vill kolla vad man är för en. Man får skala av sig det bara, och låtsas som ingenting för annars blir man knäpp!

Som i matsalen tex, Ska man tänka på att alla sitter och smytittar på en, vilket de faktiskt gör, så skulle man bara börja fumla och spilla och ha sig så det är en rak rygg och ett självförtroende som gäller. Om inte annat så får man visa det utåt. Det är som en jävla catwalk nu när jag tänker efter. Fast utan lättkladd kropp, tack o lov. Och utan 2 meter långa pinnben..det har jag inte heller :) Men det är sånt man får ta - jag menar, jag väljer ju själv! Och kul har jag oavsett!




Preparation Course for International Missions i Falsterbo v.26, 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0