Kak-kalas och flygplanssjuka!

Idag har jag varit hos min mormor och morfar. Dit ska man alltid komma hungrig för man går inte därifrån utan att ha ätit en massa, oavsett om man vill eller inte. Kanske därför jag inte hälsar på så ofta. Idag blev det kakor..typiskt. Men jag tog en halv här och en liten bit av den där och försökte mygla bort det tills mormor förfärat utbrister:  "Titta morfar! Nu har hon lämnat halvor i hela kakfatet - hon gör ALLTID så!"  BUSTED... Vad ska man säga?? Jag föreslog att morfar kunde ha dem ikväll till TV´n men det godtogs inte riktigt. Jag fick i alla fall inte med dem hem i en påse åtminstone..

Men jag fick sådana åksjukeplåster man sätter bakom örat. Har ju det problemet med att bli oerhört åksjuk och spy lite överallt. Särskilt på båt och flygplan.. Sist jag var iväg var i höstas när processledarna skulle på konferens i Tyskland och vi skulle lära känna vår nya rektor som inte tillträtt än. Allt gick bra fram tills vi började segla ur hamn. Då satt denna damen och njöt av sista pannkakan vid frukostbuffén. Och plötsligt kom den - känslan av obehag, kallsvettningar, och ett huvud som plötsligt blivit tungt som sten.

Jag fann mig snabbt och övergav sällskapet illa kvickt, rusade till informationen och greppade ett antal spypåsar. Sedan upp i konferens rummet där jag genast blev av med den goa frukosten. När rektorerna och resten av processledarna kom så låg jag utslagen och raklång på golvet. Så låg jag hela resan till Tyskland. Förutom vid ett tillfälle, det var när jag i bakgrunden hörde hur alla började presentera sig med små berättelser och sedan blev det plötsligt helt tyst. Insåg att det nog var min tur och drog mig upp över bordskanten och sa typ: Denise! Processledare Smultrongården! Åksjuk!! Sedan la jag mig på golvet igen tills vi kom fram i Sassnitz. Mycket bra första intryck!

Lärdom av det? Åk inte båt!! Och inte flyg heller. Men jag vill ju resa och nästa fredag är det dags för Egypten ju! Sist vi flög till kanarieöarna spydde jag hela vägen dit - ett 7 timmars långt helvete.. Man undrar kanske varför jag inte löser problemet med en enkel åksjuketablett. Problemet är att jag inte tåler dem, antingen funkar de inte och jag spyr ändå, eller så blir jag nerdrogad och däckar helt - typ rohypnoleffekt fast jag tyvärr minns allt fram tills jag däckar. MEN min mormor har sådan åksjukeplåster man sätter bakom örat som utsöndrar nåt skumt i blodet och det funkar faktiskt - jag varken spyr eller däckar!

Vad det är i dem vet jag inte men jag vet att har man dem på länge nog så slutar pupillerna i ögonen att  reagera på ljus i alla fall, det har jag testat en gång när jag glömde ta av plåstret. Men nu har jag iaf hämtat hem en hel kartong hos mormor idag (De är receptbelagda!) så kan jag åka flygplan och buss helt obesvärat nästa fredag - ska bara komma ihåg att ta av dem också när jag rest färdigt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ju kul och flyga Brooom brooom :)

Du skulle passa som flygvärdina ;) snygg & trevlig hihi

2009-02-25 @ 19:50:13
Postat av: Denise

Tack tack..men jag tror inte att en spyendes flygvärdinna får så mycket i lön..

2009-02-25 @ 21:42:17
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0