Fy fan för IKEA-möbler..

Farsan flyttade till sin lägenhet idag och vi ungar hjälpte till. Pågarna tog de sista tunga grejorna medan syrran och jag tog oss an att montera ihop sängen.. Tänkte berätta hur det gick, för det gick inte så bra. Tror inte farsan läser min blogg så det är nog relativt säkert med en bekännelse här!

I början gick det hyffsat bra och delarna började bli en säng. Men snacka om att farsan lyckats välja en av de mer komplicerade sängarna i Ikeas utbud, med femton gavlar och krusiduller.. Karlar... Men syrran och jag fick långt om länge ihop skiten. Så hade vi mittbalken kvar och de metallstänger som gå mellan balken och sidogavlarna. Vi skruvade skruv efter skruv och blev klara att stoppa i de tunga madrasserna. Naturligtvis så stämde inte höjden på sidoskenorna med mittbalken och den grymt tunga madrassen låg snett. Så vi lyfte av den igen. Och OJ!!! Stängerna hade vi tydligen satt upp och ner och de var nu helt tillböjda som bananer av madrassens tyngd..

Shit vad vi fick brått innan pågarna kom tillbaka.. lossa allt, böja till för kung & fosterland och vända, och skruva loss mittbalken och justera höjden. Puh! Klart!! Nytt tag om madrassen som vi tydligen råkat luta mot ett spik på väggen och oj...REVA i farsans nya  madrass.. Ahh vad FAAAN!! Kan det bli värre?? Jaja om vi var tillräckligt snabba och la bäddmadrassen ovanpå och bädda till honom skulle han aldrig märka nåt. Så återigen är vi på väg med madrassen och då uppmärksammar Kim att huvudgaveln ser "skum" ut.. Ska skruvhålen verkligen synas på insidan  av sängen?? NÄ... just det..

Och hur fan bytar man sida på 3 olika bitar huvudgavel när sängen är helt färdigmonterad?? Jag tänker INTE berätta hur det gick till, men det gick med mycket möda och jävligt stort besvär. Och när farsan kom tillbaka till lägenheten så satt hans två töser och såg mycket söta och oskyldiga ut! Så hoppas vi bara att sängen håller för farsan när han premiärligger i den i natt, om jag säger så... Då kommer vi kanske undan med det, hihi!


Kommentarer
Postat av: Linda

HAHA, jag döööör. Jag skulle velat vara en fluga på väggen när ni monterade ihop sängen!!

2009-02-22 @ 00:58:01
URL: http://lindasdagar.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja ska ni ha monterat ihop en säng så ring INTE mig iaf!!

2009-02-22 @ 18:55:29
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0