Body Butter

Så, nu har jag googlat vad Body butter är för något. Hade delvis rätt. 
Infon kommer ifrån Sofis mode, Aftonbladet. Tillförlitligt?? Ingen aning!

Vad är body butter?
· Body butter är fastare, tyngre och fetare än bodylotion och kräm
· Det innehåller välgörande oljor, fasta fetter (smör) och vax.
· Många body butter-sorter är baserade helt på naturliga ämnen och är inte djurtestade

Skrubba alltid huden först!
· Förbered huden genom en varm dusch
· En noggrann kroppspeeling gör huden extra mottaglig för body butterns välgörande ämnen
· Massera in body buttern. Vissa produkter absorberas snabbt, andra kräver mer arbete
· Smörj antingen hela kroppen, eller bara extra torra partier såsom armbågar, knän & fötter

Ja peeling och sånt har jag inte tid med men jag ska prova mitt Body Butter och se om det är nån skillnad mot vanlig lotion. Om inget annat så lär jag ju lukta ljuvligt gott. Mangogott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0