Jesus alltså!

En liten kär kille berättade igår på samlingen att hans farmor var död... vi pratade bara lite kort om det då det inte hänt nyligen och fortsatte sedan dela ut frukt. Då kommer nästa lilla underbara kille knappt en halvmeter hög och säger väldigt eftertänksamt: "nån har dött för mig också...." Jaha..?? undrade vi lite, tittandes på varandra och tänkte om vi hade missat nåt??

"Jaaa..." säger den lilla killen med dämpat tonläge, "Jesus...då för länge sen..."  Hahaha!!! Jag höll på att dö av skratt och garvade så att tårarna forsade (stackars barn...där delade han med sig av en tragedi...). Men han tog inte illa vid sig utan fortsatte berätta om föremålet för sin personliga förlust: "Hans mamma hette Maria och hans pappa Josef" ....osv.
Det är ju kul att upptäcka att någon hänger med på kristendomskunskapen i dagens sekulariserade sverige!!

Jag vet inte om det är så roligt när man återberätttar det så här men jag tyckte det var så jäkla kul och det är min sida så jag får skriva vad jag vill! Mina arbetskolleger tycker nog det är roligare.. :)


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Storyn är faktiskt kul.

De ger leenden som håller länge.

Bättre sent än aldrig med julhälsningar.Det brukar även stå Gott nytt år så då kan de komma när de vill eller hur?

kramisar

2008-12-17 @ 18:37:39
URL: http://winaos3.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0