Att leka med bollarna är döden :)

Idag har jag och Helena lekt med bollarna. Vi tog vars en ;)
Nä men idag har jag faktiskt gått på ett pass på oasen för första gången sedan gymnasiet...och nu vet jag med säkerhet varför.. FÖRNEDRINGEN... Jag kan inte få ihopa min kropp på något vettigt sätt när det gäller smidiga rörelser med mer än två moment.

Så hemskt när vi hade Aerobic en dag på gymnasiet..till och med killarna var bättre än jag, och jag hängde verkligen inte med och blev bara mer och mer stressad och frustrerad. Så därför har jag gymmat istället sedan dess. Men så har jag kört samma nu så länge och Helena övertalade mig att prova ett styrke och balanspass med pilatesbollar. Det verkade riskfritt.

Men idag var det lite samma känsla som på gymnasiet faktiskt. Hade Christian och Johnny framför mig men de såg ut att klara sig bättre än mig. Och det värsta var att jag hade plats närmast fönstrena ut i gymmet... Det kändes inte bättre när en av "byggarna" stod utanför och kikade in och bara asgarvade åt mig.. Och det var bara på uppvärmningen. Som tur var så gick han efter en stund..

Men skam den som ger sig, jag ska gå dit nästa gång med men ställa mig längst in och längst bak :). För träning var det. Fyfan vad jag hade sillamjölk i musklerna efter varje övning. Jag orkade inte på långa vägar alla övningar utan att fuska lite.. Och jag kunde inte klara av alla heller då det krävdes lite mer avancerad samkoordination av kroppen vilket jag verkar sakna. Men guuud vilken träningsvärk jag har redan efter 3 timmar... vågar inte tänka på hur det kommer att kännas i morgon.

Men det är nog väldigt nyttigt för kroppen att träna nåt helt annat ibland. Trodde inte på långa vägar att det skulle vara så jobbigt. Chrille som i övrigt är vältränad har nog med träningsvärk imorgon skulle jag gissa på då det var hans första gång med. Jag väntar med spänning på hans inlägg om dagens träning i hans blogg ( se högermenyn)!

Det hette tydligen CORE med pilatesboll... det här hemska passet.

                                 

Kommentarer
Postat av: Helene

Wow då är det en extra vältränad kollega jag träffar i början på nya året.

Jag hoppas att du mår bättre nu.Har tänkt på dig och din ömma nacke.

Godiset ser gott ut tycker jag men efter nyår är det stopp för sådant till mitt gap.

Så är det bara.

Ha ett GOTT NYTT ÅR.

Tack för julkortet förresten.

kramisar

2008-12-30 @ 09:53:18
URL: http://winaos3.blogspot.com
Postat av: Denise

Nja...syns sakta på mig :)

JO nacken är bra, känner ingenting iaf!

Ses den 7:e! Kram

2008-12-30 @ 12:20:06
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0