Praktiska veckor

Efter en massa teori och powerpointsslidar var det riktigt skönt att komma ut på skjutbanor och SIB-byar för lite riktig soldatgöra förra veckan! Då jag inte använt pistolen innan blev jag indelad i nybörjargruppen och vi sköt olika PEK-övningar och det var riktigt roligt! Tex:

* Två snabba skott, ner på knä, byta magasin och två nya skott mellan två visselsignaler. 
* Ett huvudskott, ett bålskott, ett knäskott, ner på knä, byte av magasin därefter ett nytt huvudskott, ett bålskott och ett knäskott.

Stressigt men SUPERKUL och bra färdighetsträning! Fick beröm för mitt pistolskytte och jag blev inte lite nöjd när han sa att jag var för bra för att få lov att vara med. STORT leende!! Förevigade såklart mina två huvudskott på bild då jag blev så nöjd med mitt resultat.




Resultatet efter moment två i texten ovan.
Ett huvudskott, ett bålskott, ett knäskott. Ner på knä och om igen.



Oj, oj, oj, vilken krater det blev! Så synd på figuren då.. NOT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0