FYS-dag

Vi började morgonen med 1 mils orientering - månadens bana. Tog sin lilla stund.. Men så kul det var! Älskar orientering! Man springer i underbar skog och hoppar över stock och sten och tar sig fram över stigar och under granar och mellan stenar. Explosiv löpning för att sedan återhämta sig snabbt medans man läser kartan ellr klipper kontrollen. Irriterande dock när man är på hyffsat rätt ställe men inte ser kontrollen "för alla träden".. då är det bra att vara ett par som orienterar ihop.  Men är man duktig ska man kunna pejla in exakt på kartan och snabbt hitta själv. Får öva lite! Sprang med J på G2 och vi hade askul ihop. Samma man jag bryskt sa åt att banta under SIB-momentet! Temat under orienteringen blev otippat "prinsesstårta" efter en timmes löpning då kroppen önskade påfyllning av snabba kolhydrater och gav känningar efter sådana söta godsaker.

När vi kom tillbaka var det snabbt på med motoroverallen och stridsutrustningen ovan de svettiga orienteringskläderna för att rusa till kassun och hämta vapnet. Mot hinderbanan efter löpning runt löparbanan! Så sjukt jobbiga hinder!! Många av dem nådde jag knappt upp till och dessa skulle man över.. med utrustning och allt. Jag var nog bäst på krälhindert då jag nyttjade min storlek till en fördel för en gångs skull! Men det var kul att prova på. Vi gjorde alla hinderna trots att de tagit bort nåhra då de anses för höga/farliga. Tjejer får tydligen inte utföra ett par av hinderna då våra höfter tar skada?

Efter lunchen var det PEK skytte på skjutbanan med AK5:an under hög puls. Vilket betydde mer fys. Springa 100 m bak med utrustning, sedan fram igen, göra 10 armhävningar, 10 höga upphopp and so on för att sedan skjuta mål med olika övningar i samma stil som pistolskyttet. Gissa om man sov gott den natten!


www.försvarsmakten.se
Hinderbanan finns som tävlingsgren men utföres då i fyskläder och
av betydligt mer atletiska människor än mig, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0