@ Cityterminalen

Jag har aldrig tyckt att jag har passat i uniform men fy fasen vad snygg jag är i ökenuniformen!! Tur man får äran att bära den ett halvt år framöver! På anhörigdagen hade vi bjudit våra nära och kära till Livgardet för att visa upp vårt förband. Min dag började med att bistå Travel på Cityterminalen för att lotsa anhöriga på rätt bussar.

Vi var där i god tid innna de anhöriga strömmade till och den första person vi stöter på inne på terminalen stegar direkt fram till mig och ifrågasätter min uppgift som soldat. Han undrade aggressivt om jag tyckte om att kriga. Jag blev paff! Vad svarar man på det? "JAAA JAG TYCKER OM ATT DÖDA!!". Jag fann mig dock rätt snabbt och sa som det var. Att jag föredrar att arbeta för fred och människors trygghet. Han fann det nog provocerande och började käfta. Jag klappade honom överlägset på axeln och sade lite myndigt men väldigt vänligt och lungt att det fick stå för honom, sedan gick jag därifrån. Inte lönt att diskutera med sådana människor... 




@ Cityterminalen
Vem bråkar med en sådan snygging??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0