Sjuuuuuk..

IGEN.. suck. När jag var i Kvarn var jag inte sjuk en enda gång mer än en tvådagarsförkylning där det gick att vara på benen och med i verksamheten ändå. Nu är det andra gången sedan jag kom hem som jag är hemma från jobb! Otroligt.. Jäkla ungar och deras bakterier..

Har halsfluss och har fått ut penicillin.. men dock visade inte halsprovet på nåt (?) Men efter en titt i min hals (som för övrigt ser ut som ett slakteri..) så sa den trevlige doktorn att det onekligen var halsfluss. Men jag har ingen feber vilket är skitskumt.. Har jag halsfluss så brukar jag vara halvt döendes med över 40 graders feber, så det här är nytt. Har gjort ett svalgprov som ska skickas till Lund och analyseras så på fredag får jag väl reda på vad som är fel.

Det går ju lite skumma saker på jobb bland barnen för tillfälligt - scharlakansfeber och annat smått och gott. Hörde att det var bakterier besläktade med just streptokocker. Så fast jag inte ligger däckad i sängen så ska jag vara isolerad i 2 dygn eftersom jag antagligen är en smitthärd! Men det är trots allt skönt med lite vila ändå eftersom jag faktiskt har jobbigt ont i halsen. Tror jag måste trösta mig med lite chokladglass eller nåt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0