Min första permis

Igår hade jag permission på eftermiddagen för att åka till Stockholm och vara med på Björns polisexamen i Blå Hallen. Resan dit var kaosartad.. Blev först sen för vi var mitt inne i vapenutbildning när jag skulle avbryta och sedan så tog det nästan en halvtimme att gräva fram bilen under ett ton is. När jag väl kommer iväg ser jag på hastighetsmätaren att bensinen är på sista versen och Kvarn ligger mitt ute i ingenstanset utan en mack i sikte..

Dessutom hittar jag inte i Linköping och hade inte fått fram nån vettig karta till Centralstationen. Stressfaktorn var en aningens aning nära maxgränsen där faktiskt.. Bensinen räckte typ precis in till centralstationen och jag hittade rätt så pass precis att jag sprang upp på spåret när tåget stannade på perrongen och 2 minuter senare tuffade det iväg till Stockholm.. PUH!!

Mötte upp med Christel och Ferenc i Blå hallen och avnjöt en jättefin ceremoni när 10 klasser nybakade poliser fick sina examensbetyg under högtidliga former med vacker musik och trevliga tal. Efteråt avnjöts en stillsam middag med något "tjurigt" mediumstekt på planka. Sedan var det tillbaka till verkligheten i Kvarn och 01.30 kröp jag ner i min goa gnissliga säng och sov tills klockan tjöt 05.30 för ännu en härlig dag på Helikopterflotiljen!


Dagens konstaterande: Tydligen redan "grön"skadad - i Stockholm kom jag på mig själv att gå rakt bakom och i takt med alla så fort vi transporterade oss till fots. Sanslöst..


Här skulle vara en trevlig bild från Blå hallen men internetet funkar inte så bra här och det tar flera minuter att ladda en jäkla sida så en bild kan jag glömma att ladda upp. Får samla allt i en fotovisning på nästa permis ist.





Bild i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0