Brev till samhället

Läser en bok just nu som heter "Brev till samhället" och handlar om Eric Ericson som skriver allehanda välformulerade och korrekta brev till olika myndigheter och företag om sina sällsynta idéer och bisarra förslag och sedan deras ofta hårda och ibland lite lustiga svar tillbaka. Det är en väldigt uppmuntande bok om man är lite nere och det känns som ett tag sedan jag skrattade så den var välkommen.

Man kan ju undra om killen är helt störd eller om han är jäkligt smart men bara har denna udda böjelse som hobby. Kan förstå att det är skitkul att vänta på brev med svar på störda skämt man skickat till nån. Det är ju humor i det. Här kommer ett smakprov:

Att Wella
För ungefär tre veckor sedan tvättade jag min systers hund i Wella schampo. Schamponeringen gick utmärkt och hunden tycktes gilla shampot vilket för mig var en mkt positiv överraskning. Men det är inte anledningen till detta brev. En vecka efter schamponeringen började hunden tugga fradga och uppträda mkt obehagligt och aggresivt vilket hunden aldrig gjort tidigare. Men det hemska var att hunden avled efter ytterliage några dygn. jag är övertygad om att hundens död var en effekt av schamponeringen och kräver härmed en förklaring från er. Om ert schampo innehåller ämnen som kan skada djur så anser jag att det är er skyldighet  att ha ngn form av varningstext på förpackningen, precis som det är på cigarettpkt. Hälsningar Eric Ericson


Svar: Hej Eric! Tack för ditt brev. Jag beklagar djupt att din systers hund har gått bort så plötsligt. Dessvärre kan det inte bero på att hunden har tvättats med wella schampo. Våra produkter genomgår ingående prover innan de godkänns för försäljning på marknaden och varningstexter för ngt liknand du beskriver är därför inte aktuellt.

Jag hoppas ni hann uppsöka veterinär uinnan hunden gick bort då att tugga fradga och uppträda aggressivt för mig, som lekman, låter som tecken på rabies som dessutom kan framkalla snabba dödsfall. Jag beklagar återigen det som hänt er systers hund men kan tyvärr inte hjälpa er vidare. Mvh Wella...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0