Förberedelser

Lite förberedelser inför inryck nu på måndag (söndag). Det blev en hel del att inhandla trots allt: 

Har köpt en massa nya prylar:  Värmevantar att ha under försvarets handskar som enligt ryktesvägen skulle vara snuskigt kalla. Lite hygienprodukter har också införskaffats, för jag ska väl duscha där uppe nån gång. Världens minsta sötaste maglite att ha i fickan utan att ta plats. Öronproppar mot mina nya kamraters förmodade snarkningar. Nya hörlurar till min ipod - råkade ju ro över de gamla med rodden på gymmet. Crafts underställ då jag med säkerhet kommer att frysa röven av mig i Kvarn.

En massa drickor och smågodis att ha de kvällar vi är på logement, likaså snabbfrukost - jordnötter och russin om jag vill "sova länge" en morgon :D. Filtsulor till mina underbara men svindyra Crispi och Meindlkängor.. som jag säkert inte får använda ändå. Nya innetofflor - man får väl vara söt på fritiden. Dvs mellan 21.00 och nattning 21.30.

Jag har också fått en lumparpresent/kit av Alex: 2 snusnäsdukar till diverse användningsområde. Försvarets hudsalva - bra till det mesta: läppar, händer, fötter och går även att äta i nödfall om man inte skulle orka ta upp stormköket. En lånad balaklava - antagligen en livräddare under mina kommande 3 månader och även bra att ha om man skulle få för sig att råna en bank eller så. Ett extra pipskydd till AK4:an som antagligen behövs när virriga Denise har skjutit sönder sin egen :S. SUPER!!! Många tack till Alex!

Jag har även bunkrat klämmor och gummiband som tusan för att kunna hålla allt hår på plats under mössan - finns inget värre än en massa synligt hår i samband med uniform.. Håret är också klippt kortare - längre fram men kortare i nacken (minus 10-15 cm). Ville ha det så kort som möjligt men tillräckligt långt för att sätta upp det med gummiband. Lite frestad på att klippa det helt kort men det känns lite drastiskt för 3 månader. Så jag får se hur det funkar. Är samtidigt himla sugen på att prova en kortare frisyr. Kort men lite längd att göra småkuligt med i alla fall! Lite trist om man inte trivs bara.. tar ju ändå ett tag att få långt hår igen. Samtidigt så är det ju bara hår. Men om jag klipper det kort så vill jag ha en sådan frissa som typ Pink har här nedan, det tror jag hade varit lagom:



                       

                                    


Kommentarer
Postat av: Helena P

Hoppas nu att det går riktigt bra för dig och att du har kul! kram

2010-01-17 @ 08:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0