Avslutar med ett bra betyg, goda vitsord och en sjukt ful basker..

Höll på att missa att få mina betyg idag.. Jag gömde mig på logement 106 (karantänen för eventuella magsjuka) och jobbade på en artikel som Kaptenen ville ha som sammanfattade hela utbildningstiden. Jag har lite svårt att hålla mig kortfattad och vill gärna alltid skriva romaner så det tog sin lilla tid att knåpa ihop. Tror det bor en liten författare i mig :) Därefter skulle jag sammanfatta utvärderingarna av befälen och när jag var klar vart det mörkt ute och Kaptenen som delat ut betygen hela kvällen var borta. Jag letade och letade och fick till sist ringa honom. Han kom tillbaka och jag fick mitt betyg.

Blev väl ganska nöjd. Är av den åsikten att får man inte högsta betyget man kan få så har man inte gjort sitt bästa. Men sen har jag kanske lite höga krav på mig själv.. har fått höra det ett par gånger. Visste att alla skulle flyga på mig och vilja veta mina betyg för att jämföra och jag är inte intresserad av en diskussion kring mina betyg så jag sa att jag hade fått ett betyg som var sämre än verkligheten. Konstigt eller??

Och den där baskern och jag kommer inte riktigt överrens tyvärr.. den sitter illa på mig och består av minst 10 km tyg som ligger och hänger på ena  sidan. Har försökt stuka om den ett par gånger men det ser fortfarande taskigt ut. Förstår inte riktigt det här med basker ändå. Visst är det passande  till finuniform men till vanlig uniform så passar ju fältmössan bäst anser jag. Mest praktiskt med. Känns som det här med basker mest är en showoff på nåt sätt. Hade baskern på mig på kasern för första gången nu ikväll och enbart pga av att Eriksson i 101:an snott min fältmössa. Bockade mig ner för att klappa en katt och vips var baskern i backen.. det hade aldrig hänt med fältmössan ♥



Kommentarer
Postat av: Das Toth

Vilken duktig berättare du är. Kanske som du säger...Det finns en liten författare i dig ;)

2010-04-15 @ 09:20:43
Postat av: Anonym

Vill då gärna GRATULERA till ditt betyg och samtidigt önska VÄLKOMMEN hem till Trelleborg. Saknar dig jättemycke på koloniföreningen.

Kram

2010-04-15 @ 17:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0