SIB

Såå kul med Strid i bebyggelse! Det var rent ut sagt skitskoj att leda gruppen genom SIB-gata och korsningar och genom alla momenten! Dock spelade vädret oss ett spratt genom att vara soligt ena dagen och töa upp allt längs gatan för att sedan frysa på under natten och fälla lite snö som ett döljande lager till dagen därpå. Vurpa 1! Aj som f*n och en hel del nya blåmärken.. Vurpa 2! Aj som in i helvete!! Jag bröt nog ryggraden eller nåt.. and so on.. Inte helt lätt att springa på is inte.

SIB övningarna fortsatte sedan med rensning av rum i SIB-villa. Lite tempo och action. Tyvärr blev man helt "blind" när man övade ett moment på ett sätt hela tiden och man övar in "ett" betéende. Som när vi övade rensning av rum och gick in genom dörren från samma sida hela tiden. Så mot slutet av dagen när vi var lite trötta och såsiga i huvudet skulle vi plötsligt öva från ett annat håll och jag som ska rensa mejar ner befälet på vägen för jag får för mig att jag ska stå på andra sidan. Dock var där ju ett befäl och en dörr i vägen och jag skäller ordentligt på befälet att han är i vägen samtidigt som jag klämmer fast en gruppmedlem bakom dörren och själv lyckas fasta MITT I dörröppningen medans handgranaten sprängs inne i rummet... Sanslöst.. Och befälet frågar leendes vem det egentligen var som stod på fel plats?!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0