Frustrerad..

Lite irriterad och frustrerad.. fystesterna närmar sig och jag har inte kunnat träna på två veckor då förkylningen inte vill ge sig. Hostar fortfarande och snyter mig ständigt. Men jag är hyffsat pigg i alla fall! Tänkte sätta igång på måndag oavsett och starta med styrketräning och "enkla" promenader så får jag se i mitten på veckan hur det känns.

Men så mycket tid man får över när man inte tränar bort all fritid. Har plötsligt haft tid att rensa bokhyllor och garderober och klädkammare. Det var länge sedan jag hade sån ordning på alla prylar och så mycket plats!

Är hälsoinspiratör på jobb och igår var det nätverksträff med "prova på" moment med stavgång. Tänkte först strunta i de där stavarna för det såg så töntigt ut och alla skrattade åt oss (vår utgångspunkt var gymnasiet i Trelleborg..) men de typ tvingade mig och i efterhand så är jag glad att jag provade (mötte ändå aldrig nån jag kände..).

Men snacka om att stavgång tar på armarna!! Mina triceps fick jobba. Sedan avslutade vi med utfall. En jättebra övning för lår och rumpa men jag undviker den oftast på gymmet då jag har så kass balans på den övningen. Men nu tog man stavarna till hjälp och jag kunde lätt göra hur många som helst. Så min rumpa ömmar ordentligt idag!!! HÄRLIGT!! Det är så jag vill känna i hela kroppen ju!

Men gå med stavar, det gör jag först när jag bor på landet och när det är riktigt mörkt ute så ingen ser mig. Annars är det ju bäddat för mobbing: Var har du skidorna va??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0