Spinning dödar...

Ja som jag skrev på facebook så är det ingen trevlig aktivitet för vissa särskilt utsatta kroppdelar. För att uttrycka mig delikat så: Ömmar det som FAN på särskilda ställen om ni förstår vad jag menar.. Man får ju fan leva som en nunna en hel vecka efter ett spinningpass! Och hur väl fungerande är det när det är spinning 1 gång i veckan! Jag kan ju lika gärna flytta in på kloster..  Så nu förstår jag varför alla använder sådana där vadderade cykelbyxor som jag tycker ser så löjliga ut. Som vuxenblöjor eller nåt! Men efter att varit rejält öm efter varje spinningpass är det så till och med jag överväger att använda sådana.

I dagsläget UTAN vaddering är det nästan fysiskt omöjligt att köra mer än ett pass i veckan. Och till och med efter en veckas cykeluppehåll så känns det rejält när man sätter sig på den där hemska, otäcka, tunna och hårda sadeln. En lösning skulle iofs vara att ta med en sådan där fluffig mjuk sadelvärmare i ull eller nåt som man har på vintern när man cyklar! Det är kanske bättre än de här blöjbyxorna :) Får ju nästan prova!!





Kommentarer
Postat av: maria

Kanske finns det en liknanade sadelvärmare fast med gelé i ist. Det hade varit nåt isf!

2009-11-12 @ 22:52:46
URL: http://favvis.blogspot.com/
Postat av: Therese

Du får sluta gnida så mkt när du cykar ;) När jag pann fick jag aldrig ont...men jag kanske hade helt fel teknik??



Lycka till iaf o jag hoppas att du snart blir utsläppt från nunneklostret :P

2009-11-13 @ 11:31:38
URL: http://hundarochhundhar.blogspot.com/
Postat av: Denise

Hmm Tosse, verkar nog mer som att JAG har fel teknik. Men det är inget gnidande faktiskt, haha! Gör mer ont i de hårda delarna.. Inser att hur jag än skriver det där så låter det fel.. Nåja vi lämnar det och hoppas på att jag "vänjer" mig!!

2009-11-14 @ 00:33:00
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0