Man ska möta sin rädslor för att övervinna dem

Farsan behövde hjälp med att lägga ut fuktspärr under huset och tyckte jag och Björn var lämpligast till det jobbet, antagligen pga vår storlek! Det är kul att lära sig nåt nytt och möta sina rädslor (en aningens aning klaustrofibi..) så ABSOLUT!! Dessutom ställer farsan upp i vått och torrt och jag tvekar inte att göra desamma för honom oavsett! Det är det familjen är till för - att hjälpa varandra! Så vi ryckte ut i lördags förmiddag efter en stabil frukost.

När jag såg det lilla hålet vi skulle igenom så fick jag en aningens hjärklappning. Men som vanligt får man koppla på pannbenet och bita ihop. HÅLL KÄFTEN OCH SÄTT FART! Brukar funka på mig själv och faktiskt bara göra det jag ska. Hade en stund av hyperventilering på väg in då det lilla utrymmet blev pyttesmått pga av en massa ledningar och skit. Men jag är anpassningsbar och fokuserade på att få jobbet gjort och det var faktiskt riktigt roligt till sist. Vi hade ett uppdrag helt enkelt. I första utrymmet var det faktiskt vissa passager med ganska mycket plats i jämförelse och jag kunde plocka fram kameran!

Det gick hur bra som helst i första utrymmet med lite olika lösningar på olika problem och sedan var det nästa. Tittad in i nästa lilla hål mitt inne i krypgrunden och tänkte ALDRIG.. sorry farsan, love you to death men aldrig! Ingen plats att röra sig alls. Rör och ledningar och stenblock överallt.

Men återigen. Håll käften och kryp in. Vi ålade oss mellan rör och gullfiberledningar och andades in sådan där härlig fuktig gullfiber-damm luft medans vi gjorde jobbet och lade ut den där platsduken. Lite lappa och laga pga alla rör men det gick smidigt. Var så inne i jobbet och att lösa problemen så 2 timmar gick fort och den här paniska tanken på att vi inte kunde röra oss mer än lite grann glömdes bort och ersattes av en utmaningskänsla!

Är nöjd och stolt över att jag fixade det och fick jobbet gjort! En ny erfarenhet rikare!! Och återigen vet jag inte mina gränser. Jag kan och fixar så mycket mer än jag alltid tror. Kanske därför jag alltid måste prova med!



















Gullfiberklädd mössa och skitt ända inpå underkläderna - TROTS overall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0