Kondisjakt

Nä om man skulle ge sig på löpningen igen.. Lite smått och försiktigt åtminstone. Måste nu akut få upp kondisen tydligen! The moment is here.  Men det går så trögt och segt och är en riktig pina så det är inget jag ser fram emot direkt. Men har jag tur så har spinningen gjort lite skillnad. Ska försöka springa enligt posetekniken och tänka på hur jag landar för jag antar att jag har sämst teknik ever som gör det tyngre än vad det borde vara. Ska lägga in ett spinningpass till i veckan eller motsvarande pulshöjare. Har uppgraderat träningen till fas 1 och nu är det fas 2 som gäller. Hatar gruppträning men ska ändå försöka hålla följande träningsschema under de närmsta veckorna:
 
VECKA 48,49,50,51.
*Ett obligatoriskt spinningpass 60 min + mage innan (måndagar)
*Ett lågintensivt träningspass: Powerwalk 45 min + rygg innan + 20 min Löpning
*Ett Spinningpass (onsdagar) till ELLER ett pass Bodypump (fredagar)
*Har jag tid och om jag pallar får det bli ett lågintensivt träningspass till och ev + 20 min löpning

Fast det blir aldrig som jag har planerat, men det är bra att ha en plan åtminstone. Så nu ska jag bara köra igång!

Måste bara äta lite bättre, dvs MER annars kommer jag inte orka nåt. Det blir en stor utmaning. Äta mycket av sådant som inte är så bra har jag inga problem med. Men värre när det gäller nyttig lite tråkigare mat som tex keso och kesella. Den vill helt enkelt inte ner och aptiten sjunker till botten helt och hållet. Som sagt innan - hur lätt är det att äta när man inte är hungrig?



Header från www.sportscluboasen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0