Tjyvazahn

Jag har stulit!! Med berått mod!!! Jag och Björn var i smyge igår och käkade glass. Men mitt egentliga ärende var en tur till stranden vid smygehotellet för att sno klappstenar att ha i krukorna på balkongen (!). Björn ville inte ingå i tjyveriet och lade sig ner i sanden och tog en tupplur istället medans jag sprang runt som en unge på julafton och letade upp fina stenar och stoppade ner i ryggsäcken.

Man får ju inte plocka sten så, men jag tänkte att de uppskattas ju bättre på min balkong där det inte finns några stenar än på stranden där de inte syns så bra för alla miljontals stenar som ligger huller om buller ju! Ibland går det inte att se skogen för alla träden ju! Det blåste lite på stranden så jag fick vira min schal runt huvudet för att slippa få håret i ögonen hela tiden. Björn tyckte att jag såg ut som en turk. En tjyvaktig turk! Men det struntade jag i för jag plockade fina stenar och var hur lycklig som helst!






EN GLAD TURK I ALLA FALL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0