Mission 2010

Nu har jag exakt 2 dagar på mig att söka utlandstjänstgöring för mission våren 2010. Denna gång har inte NBG förtur till alla platser vilket ökar mina chanser en smula! Hoppas, hoppas! Har plockat ut fyra tjänster jag ska söka, två i Kosovo och två i Afghanistan och den tjänst jag sätter störst värde på är som Personalvårdsassistent i Afghanistan. Verkar roligast och passa mig bäst. Men vi får se - är glad om jag kommer med över huvud taget...

Rotation ner till Kosovo sker i så fall v 12-13, 2010 och till Afghanistan inte förrän vecka 20-22 vilket är ett helt år från nu. Snacka om att man måste ha god framförhållning! Men det betyder en svettig sommarmission - men hellre värme till kokningsgränsen än afghansk vinter på dödligt många minusgrader...

Förra sommaren gick jag en väldigt teoretisk internationell preparandkurs i Falsterbo och nu har jag sökt samma kurs igen då den ska vara helt praktisk denna gången och äga rum i Revinge. Och Revingehed känner man ju till och har bara fina minnen ifrån! Får se  om jag kommer med - "3-årsreglen" med att man inte får söka samma kurs inom  3 år kan sätta käppar i hjulet dock...

Men oavsett sommarkurs eller inte så håll tummarna för mig nu!




LA 05

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0