Vinterdöd hoj

Var nere i garaget igår och kramade Kawan.. Men den ville inte starta.. hade den igång i November och då jag har varmgarage så tänkte jag inte ta ur batteriet.. men det fick jag alltså göra igår.. När jag vred på nyckeln så hände ingenting, inte ens instrumentbrädan tändes vilket var skumt. Det var lite meckigt att få ut batteriet då det satt i ett precist anpassat utrymme och utan handtag. Hur lyfter man då upp ett flera kilo tungt batteri när man inte kan greppa om det?

Ska inte börja köra förrän i maj tror jag. April funkar med, men det är fortfarande så jäkla kallt då och sitter man bara och skakar av köld så får man inte så mycket ut av det ändå, tycker jag. Längtar till sommaren - då blir det ett tält och en sovsäck därbak och iväg någonstans i underbara Sverige. Finns det något bättre än att vakna upp på en underbar plats, en solig morgon i ett tält? Näää just det! Läääängtar!



                                    Utsikten från tältet, Sirkön, Urshult, Juli 2008


                                                     Åhus, tidig morgon, Juli 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0