Turistens klagan!

Hahaha!! Så jäkla kul med missnöjda turister. Helt sanslöst! Vid varje resa jag har varit på så har man vid resans slut fått fylla i en utvärdering om vad man tyckt om olika saker kopplade till resan. Visst kan man ha synpunkter på än det ena och än det andra men dessa kommentarer nedan tar priset!

DN har samlat något av turistens klagan, hemmavid och internationellt. De flesta citaten kommer från brittiska "Telegraph" som i sin tur fått materialet från resebyrån Thomas Cook och branschorganisationen ABTA.
Läs och häpna (och asgarva!!) :

Naturen:
"Jag kände mig otillräcklig. Min smekmånad blev förstörd."
Klagomål från en turist boende på en safarilodge i Afrika, med utsikt över en synbart upphetsad elefanthannes parningsakt.
"Ingen talade om att havet var fullt av fisk. Barnen blev vettskrämda"
"Jag blev biten av en mygga - ingen talade om att de kunde bitas"


Hotellet:

"Jag tänkte ringa polisen. Hotellpersonalen låste in mig"
Klagomål från en kvinna som inte vågat lämna sitt hotellrum. Hon hade missuppfattat "Do not disturb"-skylten på insidan av dörren som en varning för att gå ut.
"Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller er nu ansvariga för att jag är gravid, vilket inte skulle ha hänt om vi fått det rum vi bokat"
"Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och vår var betydligt mindre"
"Det är er plikt som resebyrå att förvarna oss om störande och högljudda gäster före resan"


Teknik:

"Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering"


Bad & sol:

"Stranden var för sandig"
"Topless-solande på stranden borde förbjudas. Semestern blev förstörd av min mans ständiga stirrande på andra kvinnor"
"Stranden såg inte ut som den gjorde i broschyren. I er broschyr var den gul, men i verkligheten var den vit"
"Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen talade om att vi skulle ta med våra badkläder och handdukar"
"Tidvattnet gjorde att vi förlorade flera timmars badtid."


Shopping:

"Vi köpte ett par Ray Ban-solglasögon för fem euro från en gatuförsäljare, bara för att senare upptäcka att de var kopior"
"De lokala affärsinnehavarna är lata som stänger på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under siestan - den borde förbjudas"

Föda:
"Jag tycker att det bör förklaras i broschyren att den lokala butiken inte säljer samma kex som hemma."
"På min semester i Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varenda restaurang serverade curry. Jag tycker inte alls om kryddstark mat"

Språkförbistring:
"Det är för många spanjorer. Receptionisten pratar spanska. Maten är spansk. För många utlänningar"



HHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0