Och...SÅLD!!

Hahaha! Och där gick TV´n för 200 spänn mer än jag begärde tack vare ett stort intresse! Det är ingen dålig affär det inte! En ny likadan kostar 2000:- och jag fick sålt den för 900:- Alldeles perfekt. Nu har jag bara bildäcken kvar att kränga. Börjar inse att det där med blocket är ganska bra! Pricken över i:et hade varit om jag i min tur kunde hitta ett förråd till en lagom peng på blocket. Vill ju ha ett sådant i kolonin. Hittade igår det pefekta förrådet på 5 kvadratmeter i Willab Gradens katalog. En Absco förrådsbod i varmgalvad plåt för 3895:- Som gjutet tänkte jag men sen insåg jag efter att läst det finstilta några timmar efter att det var bara att lägga på hyllan. Där stod: "Golv ingår ej" och man kunde inte ens köpa ett som tillval.

Så antingen får man lägga plattor - vilket låter JÄTTELÄTT men jag har gjort det ett par gånger och det är ett negerjobb rent ut sagt. Inte att lägga ut själva plattorna - det är peace of cake, men allt underarbete.. Fy fan vad slitigt. Först slita av allt sedan länge fastgrott gräs, sen ösa bort tre ton lera upp på ett släp och av igen på tippen, för att sedan hämta 3 ton grus upp på släpet och sedan av igen. Sen ska man ovanpå det hämta plattor. Fyyyyyy faaaan!

Eller så får man lägga plintar med längsgående ribbor och helt enkelt bygga ett golv i trä och det blir inte så billigt heller. Hmmm...slitigt eller billigt? Oavsett så är det jobb som fan. Så jag tycker att jag blev lite lurad där. Jag blev ju först så glad för att sen inse att det inte fungerade. Så nu är jag sur. Ska kolla på mina 900 spänn för TV´n och se om jag blir lite gladare. Nä förresten jag ska nog lägga mig på sängen och läsa min superbrae bok för att sedan antagligen somna in gott en stund!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0