Den strykfria generationen!

Jag förstår inte vad som är så avancerat med tvätt. Och varför folk spenderar så mycket tid på det. Dela här, och dela där, ditten på så många grader och datten på andra grader...

I vår tvättstuga finns två maskiner och en underbar ny torktumlare och såklart ett torkrum. Jag tvättar en gång i veckan (tvätt och träningskläder för två personer) och delar tvätten i två delar - en mörk och en ljus. Inget mer. Sen in med allt och 60 minuter senare är det klart. Jeans och tröjor hänges i torktrummet men ALLT annat åker i tumlaren. Sådär ja! KLART!!

Sen får man vika allt fint och lägga i lådor och så, men det tar inte så lång tid. Min mor får nog krupp när hon läser detta men ingenting av det strykes iheller. Varför ska man det? Jag hänger upp det fint och viker det fint. Varför stå flera timmar och slita med strykjärnet när man har så mycket annat att göra i livet?? Ingen har någonsin klagat på att jag har skrynkliga kläder iaf! Inte ens min mor!

När jag flyttade till min förra lägenhet fick min mormor reda på att jag inte ägde ett strykjärn. Hon ville köpa ett till mig. Ja sa: Nätack det behövs inte! Men hon tyckte det var hemskt förfärligt och slutade inte tjata så till sist tog jag emot ett strykjärn i födelsedagspresent. Men det hjälper ju inte för nu 3 år senare så har jag fortfarande ingen strykbräda!



Kommentarer
Postat av: maria

Jag håller med dig helt! Jag har ett stykjärn man fick från Ellos en gång. Använt ett fåtal gånger på nån skrynklig skjorta då jag typ slänger mina kläder överallt. Strykbrädan jag hade gav jag till mormor som behövde den mer. =)

2009-04-01 @ 11:38:45
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0