Snowboarddebut!

Igår var det alltså Vallåsens skidanläggning som gällde! Vädret var strålande med sol och kall klar luft! Vi kom dit ganska tidigt, vid 8, och backarna öppnade inte förrän vid 9 så det var folktomt och gott om tid att hämta ut utrustning!  Sen var det åkadags...och det gick inte så bra till att börja med. Marcus skulle vara min snowboardlärare men det han sa att jag skulle göra funkade inte riktigt och allt gick åt helsike..

Jag ramlade och slog mig, och ramlade och slog mig och ramlade och slog mig, så han gav upp och stack iväg för att själv åka. Jag fortsatte så i två timmar och var utmattad till bristningsgränsen när Robin kom och visade mig hur jag skulle börja. Han och jag var nog mer kompatibla för det han sa gick in och fungerade så att jag faktiskt  kunde börja ÅKA lite! Eller ploga rättaresagt, glida  nedåt och bromsa, och svänga lite mer kontrollerat. Och till sist gick det fortare och fortare men fortfarande med en hel del missöden! Ni kan se Kims Filmklipp som hon var mycket nöjd med!!


Och som kroppen fick stryk! Jag har aldrig varit så mörbultad och blåslagen förr! Det började allra först i barnbacken där jag skulle ta liften upp 20 meter. Det var en enmanslift bestående av ett snöre med en liten sittplatta man tog mellan benen och åkte uppför backen med. Tydligen skulle man inte sitta på den utan stå själv och dras upp. Men ingen sa nåt så jag satte mig och den gick i marken vilket resulterade i att jag låg ner på rygg, upp och ner fast i liften och i snowboarden och blev släpad upp hela vägen och slog emot än det ena och än det andra på vägen.. Puh! Bra start!


Men SÅÅÅ kul det var när jag väl började komma igång! Det roligaste på länge!! Hade min kropp pallat hade jag lätt kunnat åka dit idag med. Har fått blodad tand och måste fortsätta med detta utan tvekan!! Här kommer lite bilder från dagens utflykt. Fler bilder finns på FB!






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0