PS3

Björn har tjatat om ett PS3 nu i ett år känns det som.. Jag har varit stor motståndare till TV-spel över huvudtaget för jag tycker det är sjukt mycket pengar för just ett TV-spel. Hade det varit ett konstverk, en ny cykel eller ny TV så OK, men 4-5000:- för ett TV-spel?? Nja..då plockar jag hellre fram mitt gamla Nintendo 8-bitars med Supermario Bros, som är gratis.

Så var vi hemma hos ett par bekanta på  middag en kväll och de hade Nintendo Wii Fit  som vi givetvis kom till att prova - och gud vad KUL!!! Så jag blev lite omvänd och tänkte "kanske" för TV-spel men ett Wii i så fall.. Men så hade Björn en jobbig tenta som höll på att riskera att vår resa tiill Egypten blev inställd. Så han lovade sig själv ett PS3 om han klarade det och jag ville ju resa så det tyckte väl jag var rimligt. Ibland måste man ju dessutom kunna skämma bort sig själv lite och fixade han tentan så tyckte även jag att han förtjänade sitt PS3. Och idag kom det positiva beskedet! Björn klarade tentan!! Så nu ska han köpa ett PS3 och vi kommer iväg på vår resa till Egypten som planerat! Puh!!

Så idag var jag en snäll flickvän och körde och handlade en "grattis till tentan" present till honom efter jobb. Han fick Guitar Hero III, Legends of Rock. Så nu ska det spelas gitarr som satan så fort han fått hem sitt PS3.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0