Kycklingsallad till förbannelse..

I söndags skulle jag vara duktig och göra storkok så jag hade färdig middag hela veckan. Perfekt efter träningen ju - färdigt och allt! Bestämde mig för kycklingsallad eftersom det är en av favoriterna och jag tänkte att om jag gjorde den själv så skulle jag göra den lite nyttigare och matigare. Kokade massor med fullkornspasta, köpte en paket fetaost, en burk soltorkade tomater, oliver, paprika, majs, lök, sallad och massor med ruccolasallad (min favorit!) och en hel grillad kyckling. Öste i allt i en balja men var inte medveten om att det skulle bli så mycket!! 2.5 kilo (!) kycklingsallad med fullkornspasta blev det! Ojdå!!

Så nu har jag ätit kyckling i måndags, kyckling i tisdags, kyckling i onsdags och det får väl blir kycklingsallad ikväll med med för baljan är knappt halvtom.. Och jag som inte kan slänga mat...  men jag orkar verkligen inte äta det på fredag med. Dessutom har jag ingen aning om hur länge kyckling håller men på fredag är det väl salmonellavarning eller nåt. Så imorn får det antingen vara kycklingsallad från CasaBlanca eller lax & nypotatis!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0