Helgslarv och styrketräning

Då var det dags att summera januaris träning och börja fundera ut februaris program. Januari gick hyffsat, kanske lite väl mycket helgslarv och så har jag gått helt upp i styrketräningen som vanligt och lämnat förlite utrymme till fettförbränningen vilket inte var tanken. Så nu till februari ska jag strikt försöka hålla minst 1 timmes fettförbränning per pass och den tid som är över får vara till styrketräning helt enkelt. Känns lite tråkigt för jag älskar att styrketräna!

Men jag har varit duktig med lightläsken och hållt mig till helgen och jag har börjat äta fullkornsbröd vilket jag höjer till skyarna! Superbra för både mage och blodsocker - känns verkligen skillnad! Hade en vecka med influensan där jag försökte hålla bra kostrutiner men inte lyckades så bra och slarvet under sjukvecka kändes av ett tag efter med. Så det är faktiskt jätteviktigt att sköta kosten. Och att ha födelsedag mitt i veckan blev också lite fel.. A9 en tisdag..skitgott men kass.

Jag har inte bestämt mig med februaris träningsprogram än mer än att öka fettförbränningen så det får jag återkomma med ikväll! Men jag tror att jag nog kommer att skippa bollpasset på onsdagar. Är inte så motiverad till det och då är det inte roligt heller och träning ska vara roligt annars skiter man i det till slut. Känns som att jag får mer ut av ett pass ute på gymmet dessutom så valet är ganska lätt egentligen... Men samtidigt är det ju bra med variation... Dilemma dilemma..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0