Lite hungrig kanske??

Jaha, julbord imorgon. Jag önskade kalkon/kyckling, potatis, brunsås och rödkål men min mor ville inte lyssna. Det är sååååå gott!! Men det blir åtminstone en ordentlig proteinboost imorgon med ägg, sill, och köttbullar. Finns det revben också är jag hyffsat nöjd. Det får gärna vara ål med så blir det riktigt lyckat! Det är mums! Men sen är jag  nöjd. Tror jag måste börja införa lax på våra julbord för det är verkligen mumsigt det med. Inte gravad då utan ugnsbakad lax. Mmmmmmm... Därefter kommer vi till julfavoriten: Coca Cola och Rocky road!! Och syrran ska förhoppningsvis göra crisps av choklad och cornflakes. Ätes bara kring jul tack o lov! Jag kommer att ha sååå ont i magen imorgon, haha, men det är ju självförvållat!



Laila bakar: Rocky road

3 dl salta jordnötter
1 dl pistagenötter (skalade givetvis)
2 pkt Dumlekolor (klipp i mindre bitar)
2 dl marschmallows (klipp i bitar eller köp minivarianten)
500 gr mörk choklad (smält sakta)

Blanda allt när choklade är smält.  Bre ut i en form och låt svalna i kylen. Skär i bitar.




Men varför ser inte mina Rocky road ut sådär??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0