Mera julkänslor!

Nu är det riktigt julmysigt hemma! Synd att man aldrig är hemma bara känns det som.. Ska njuta ordentligt nu hela helgen åtminstone, när världens härligaste Ronny kommer hem efter 7 månader i Afghanistan. Inte för att jag tror att han uppskattar "julpyntet" men det gör jag tillräckligt för 10 så det kvittar! Jag har absolut inte en massa julpynt då jag avskyr prydnadssaker utan ett par ordentliga julsaker som kostat lite mer faktiskt. En ordentlig tjusig gran är en sådan sak jag gärna lägger lite mer pengar på, det är det värt. Årets gran för 190:- är "by far" den billigaste gran jag någonsin köpt.

Och vår lilla gran dricker vatten som jag på ett spinningpass och jag fick fylla upp hela foten med vatten igen efter bara ett dygn. SKITBRA! Nu får jag bara hoppas att den får stå ifred för katterna. Förra julen så låg det en julkula eller två på golvet var dag efter jobb. Eftersom alla kulor nederst på granen satt kvar tänkte jag att då kunde det inte vara katterna utan att de måste ha trillat av på nåt sätt högre upp från granen.

Varje dag var det detsamma, kulor som  ramlat ner från toppen. Tills jag passerade ingången till vardagsrummet vid ett tillfälle och skymtade en rörelse högt uppe i granen och fann mig stirrandes på en förstenad katt som i sitt stilla sinne nog hoppades på att jag inte hade sett! När hon insåg att jag visst sett henne och antagligen såg mordlysten ut så svingade hon sig från granen så pass att  hela granen gungade och höll på att välta. Nu förstod jag hur de översta kulorna hamnat på golvet åtminstone. Varför välja de lättillgängliga kulorna när det finns kulor längst upp i granen?? Det är inte kul med en för lätt utmaning tydligen...




Den tjusiga lilla granen med sparsamt pynt: slinga och julkulor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0