Caipirinha night!

Nyår imorgon med goa vänners sällskap! Det kan nästan inte bli bättre. Allt är inhandlat, lägenheten städad, borden uppslagna i vardagsrummet, medelhavsbuffén står i kylen, efterrätten står i frysen och bålen får gästerna göra när de kommer, haha! Not my cup of tea, det där!! Dock ska jag ge mig på att baka ett spanskt lantbröd till mina gäster imorgon eftermiddag. Skulle det sluta illa får det väl bli statoilbullar i panik eller nåt (!)

Imorgon ska jag dessutom äntligen få lära mig hur man gör riktiga Caipirinha´s - min favoritdrink! Trodde jag kunde det där och när vi hade den årliga mikaelifesten här hemma i somras så skulle jag givetvis briljera och blanda till mig en sådan där. Det blev inte så bra. Blev mest sprit faktiskt. Men efter den drinken (40 % rom) så hade jag jäkligt kul iaf!! 

Det är min goa vän Linda och hennes man Sebastian som ska lära mig tricket att få till det ;)Linda har redan tidigare fått en award av mig för bästa Caipirinhamaker. Så det känns naturligt att hon för över lite av sin kunskap till mig imorgon ;) För vad hjälper recept mot en som mig??




 

Caipirinha


6 cl Cachaça

Dela en halv lime i klyftor
Pressa dem i glaset tillsammans med 1-2 cl sockerlag
Häll i spriten och servera med krossad is

Cachaça är ett destillat som görs av sockerrör.

Gör man en Caipirinha på vodka kallas den för Caipirinoshka. Se recept.


Tipset från www.cocktailguiden.com
Annat recept finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0