Ute och cyklar

Jag cyklade till jobb igår. Det var härligt väder och gick fort som F*N. Så jag var riktigt kaxig när jag kom till jobb och sa att det var ju ingenting de där 7-8 kilometrarna.. Och att det gått på endast 20 min.. Peace of cake. Men det fick jag äta upp på hemvägen senare på kvällen. Naturligtvis hade det tagit i att blåsa under dagen och på landet utan vindskydd är det sju resor värre. Jag trodde aldrig att jag skulle komma hem. Sååå segt det gick. Emellanåt slet jag så hårt och ändå stod cykeln nästan stilla så jag hade lika gärna kunnat hoppa av och gå. Men nä! Cykla skulle jag!! Jag fick riktigt bra träning iaf! Var nog en hel del bättre än ett pass på oasen gissar jag på!!

I min enfald så trodde jag att det skulle vara lugnt bara jag kom in till stan. Men icke.. det blåste djävul längs hela hedvägen med. Kom helt utmattad till kolonin och fick åka med Björn och hämta 700 kg plattor i Skanör. Precis vad jag orkade!! Men jag ska inte klaga.. Björn hade dessförinnan grävt ut 2x3 meter, hämtat grus, dragit av och själv hämtat de första 700 kg plattorna till förrådsbottnen. Så när man har det jävligt ska man alltid tänka på att det finns de som har det värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0